דיבר 17: שיתוף מסכים

התקדמנו רבות מאז הימים המתוארים בסרטון הידוע על תמיכה טכנית לספר בימי הביניים.

אנחנו כבר לא מתבקשים לעזור למשתמשים בתפעול ספרים וכתבי עת, אבל ככל שמספר המשאבים האלקטרוניים עולה, יש יותר עבודה מרחוק עם האוספים של מרכזי המידע ויותר דרישה לעזרה בביצוע חיפושים. לכן, יש מספר סיבות לשתף את המסכים שלכם עם אחרים, כגון הדרכות ומתן פתרונות לבעיותיהם של המשתמשים. השבוע נתרכז על שידור חד-כיווני, בין אם זה ב"לייב" או מוקלט.

Screenleap

Screenleap נותן לנו דרך קלה לשתף את המסך שלנו ב"לייב" עם מספר מצומצם של צופים ללא צורך להירשם לאתר. התפעול פשוט, אבל דורש גרסה עדכנית של Java. אם אתם לא בטוחים איזה גירסה יש לכם (או אפילו מה זה Java)? אל דאגה, Screenleap יבדוק אם המחשב שלכם עומד בכל הדרישות ואם לא, יציע לכם את הפתרון, כולל הפניה לאתר Oracle להורדת גירסה עדכנית של Java.

Screenleap

נכנסים לאתר Screenleap ולוחצים על הכפתור הירוק Share your screen now. האתר יבדוק את גרסת ה-Java שלכם (ויפנה אתכם להורדת עדכון במידת הצורך).

Screenleap_java 1

תתבקשו להפעיל את יישומון ה-Java בחלון הקופץ

Screenleap_java 2

ותקבלו קישורית להעביר לצופים.

screenleap_link

אפשר לשלוח את הקישורית ישר מ-Screenleap. לוחצים על הקישורית More sharing options ותוכלו להזין כתובות דוא"ל או לשלוח סמס עם הקישור.

Screenleap_share

email

כדי לשלוח את הקישורית בסמס חייבים להזין את המספר עם קידומת +972 ואז המספר, בלי ה-0 הראשון.

SC20140129-062904

הצופים נכנסים לשידור המסך שלכם באחד משני דרכים:  דרך הקישורית שהם קבלו במייל/סמס או דרך עמוד הבית של Screenleap ומקלידים את הקוד (Share code) ששלחתם.

Screenleap

האתר עובד על כל פלטפורמה – וינדוס, מק, ליניקס, מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים.

בלי הרשמה מקבלים את האפשרות לשדר 20 דקות ביום לשני צופים בו-זמנית. אם נרשמים לחשבון חינם, מקבלים שעתיים של שידור ביום לשמונה צופים.

Join Me

עוד אופציה לשיתוף המסך הוא Join.me, שלאחרונה הוסיפה גם את האפשרות להקליט את המסך לבעלי חשבון בתשלום.

Join.me

הצד המשדר חייב להוריד תוכנה כדי לשתף את המסך, אך מהצד של הצופים בשידור התהליך דומה לזה של Screenleap. Join.me יבקש שתירשמו לתקופת ניסיון לגרסה המקצועית של האתר, אבל בסיום התקופה אפשר לחזור להשתמש בגרסה החינמית.

מדריך לאתר Join.me בעברית נמצא באתר 9_comp.

Screencast-O-Matic

מי שמאפשר הקלטת המסך בחינם הוא Screencast-O-Matic.

screencasto

גם האתר הזה, בדומה ל-Screenleap, מופעל על בסיס Java. נכנסים לאתר ולוחצים על Start Recording. המחשב יבקש רשות להריץ את יישומון ה-Java.

SOM1

האתר יאפשר לכם לתת לScreencast-O-Matic- גישה חד-פעמי או רב פעמי.

SOM2

ויבקש להריץ את היישומון בפועל.

SOM3

Screencast-O-Matic יוריד כל עדכון ל-Java ולהפעלת ההקלטה

SOM4

ויתחיל להקליט.

SOM5

בווידאו נראה איך להקליט את המסך שלכם עם Screencast-O-Matic.

Team Viewer

הכלי האחרון שלנו מעטשונה מהאחרים. Team Viewer מיועד לשידור מסך, לרוב מצד המשתמש, ומאפשר לנו להשתלט על המחשב המשדר.  רבים מכירים את התוכנה משיחות שהם ניהלו עם תמיכה טכנית של ספקי אינטרנט. Team Viewer שונה מהכלים האחרים שסקרנו בכך שהוא תוכנה להורדה ולא לגמרי און-ליין, אבל אין צורך להתקין את התוכנה. אפשר לשמור את קובץ ה-exe בדיסק-און-קיי או באחסון ענן ולהפעיל אותו מכל מחשב.

ישנה רשימה ארוכה של מדריכי משתמש בדף התמיכה של Team Viewer, אך שימו לב – המדריכים בחלק העליון של הדף הם באנגלית. רק הקבצים ברשימת "צעדים ראשונים" כתובים בעברית.

באתר נקודת עניין יש מדריך לעבודה עם Team Viewer. למרות שהמדריך נכתב לגרסה 7 של הכלי וכעת אנחנו בגרסה 9, ההוראות עדיין נכונות.

ביוטיוב יש מספר סרטוני הדרכה מקיפים לעבודה עם Team Viewer, וביניהם:

שיתוף/שידור

קיים סוג נוסף של שיתוף מסך שמיועד לשידור אירועים, לימוד מרחוק או שיחות וידיאו. בעוד שבועיים נסקור כלים לסוג שידור זה.

משימת השבוע

האם ארגוני המידע שלכם מציעים למשתמשים עזרה מרחוק? אם כן, באיזה אמצעים – בטלפון, בדוא"ל, צ'ט, דרך רשתות החברתיות, או דרך שיתופי מסך כמו Team Viewer? עד כמה ההשקעה בתמיכה מרחוק משתלמת לארגון?

האם אתם מעבירים הדרכות לא-פרונטליות למשתמשים? האם יש למשתמשים שלכם העדפות לגבי פורמטים מסוימים ? האם קיימים אצלכם בארגון בעלי כישורים הדרושים על מנת להפיק הדרכות מועילות שיעלו לאתר הארגון?

שבוע הבא: הכנת מצגות

מחשבה אחת על “דיבר 17: שיתוף מסכים

  1. […] לפני שבועיים סקרנו כלים לשידור מסך למספר מצומצם של אנשים, ולפני שבוע סקרנו מצגות ופרזנטציות. השבוע נעסוק בכלים שיאפשרו לנו לשדר את המסכים שלנו, ואת תמונות שמצלמות וידיאו/וובקאמים מצלמים, למספר רב של משתתפים. חלק מהכלים אף מקליטים את השידור ונוכל להפיץ את הקישור לשידור חוזר. […]

כתיבת תגובה