דיבר 10: רפלקציה בנושא רשתות חברתיות

בחודש האחרון עברנו על המון חומר, בעיקר באתרים שלא מתממשקים בצורה טובה עם העברית. השבוע נוכל לקחת נשימה עמוקה, להדביק פערים ולקרוא בלוגים של משתתפים אחרים.

facebookreflection

האם חיברתם אסטרטגית רשתות החברתיות? למרות שהפוסט הזה מיועד לעסקים, הוא גם שואל את השאלות הנכונות לספריות ואירגוני מידע.

הבלוג "72 זקנים" מסכם את ה"עשה ולא תעשה" של שיווק ספריות ברשתות החברתיות:

השאיפה של כל תכנית מדיה חברתית בספרייה היא לבנות קשרים ואימון עם הקהל תוך כדי שיחה ערה וידידותית .המדיה נותנת לנו את הכלים, ואנחנו צריכים להשתמש בהם בדרך הנכונה והיעילה ביותר.

משימת השבוע

נא שתפו את אסטרטגית הרשתות החברתיות שלכם, לפחות באופן חלקי אם לא במלואו. אחרי הכול, זה החידוש ברשתות החברתיות ובווב 2.0: שיתוף מידע וידע פתוח וגלוי לכולם.

שבוע הבא: אחסון ענן

2 מחשבות על “דיבר 10: רפלקציה בנושא רשתות חברתיות

  1. Little Miss Info הגיב:

    כמי שעסקה בשיווק ספריות ציבוריות ברשתות חברתיות, חשוב לי לציין משהו שמאד נוח לשכוח: בשביל לגרום לעסק הזה לפעול בכלל ובאופן אידאלי בפרט, צריך כוח אדם וצריך גם לתגמל אותו בהתאם. אלא שבחלק הארי מהמקרים, מי שאמון על כך בספריות הציבוריות הוא ספרן מן המניין שלרוב לא הוכשר לעבודה הזו, עושה אותה במקרה הטוב על חשבון עבודה אחרת בספרייה ובמקרה הרע על חשבון זמנו הפרטי, ולא מקבל עליה שום תוספת שכר. בחלק קטן מן המקרים גורם חיצוני מבצע את העבודה הזו עבור הספרייה תמורת תשלום, אבל אז נעלם פרמטר הפמיליאריות והקשר האישי בין צוות הספרייה לגולשים.

    בהינתן התנאים הללו, קשה לי מאד לצפות שינוי מהותי בתחום. לעניות דעתי רק הגדרת תפקיד ברורה שתגובה גם במימון קורסים מקצועיים בתחום, יכולה להניע תהליך בכיוון חיובי. במקביל לא יזיק לנו לצאת מד' אמותינו ולפרסם את הספריות הציבוריות בקרב מי "שלא ידע את יוסף", למשל בפעילות כמו זו של "מדע על הבר". הרי בסופו של דבר המטרה האמיתית היא לא לצבור יותר לייקים, אלא להביא יותר קהל לספריות, לשפר את מעמדן ותפישתן בעיניי הציבור ולפתח את הקהילה המקומית.

  2. avitaljaques הגיב:

    את צודקת 100%!!!!
    כמנהלת דף בפייסבוק עבור הספרייה שלי אני לעיתים קרובות נאלצתי לעסוק בזה בשעות הפנאי שלי וזה משהו שהפריע לי מאוד וגרם לי לאי-נוחות. היו פעמים שישבתי על הפייסבוק בשישי-שבת במקום לבלות זמן איכות עם המשפחה שלי. היום לאחר שסידרתי לעצמי את הזמנים אני חייבת לציין שזה כמעט ולא גולש לשעות הפנאי שלי (אני משתדלת) ודי מקפידה על כך.
    אבל כמו שאמרת "בשביל לגרום לעסק הזה לפעול בכלל ובאופן אידאלי בפרט, צריך כוח אדם וצריך גם לתגמל אותו בהתאם" זה משהו שלצערי הרב לא קורה, וחבל 😦

להשאיר תגובה

